سرمربی تیم ملی ایران بار دیگر نسبت به منتقدان خود واکنش نشان داد و گفت: نمی دانم چرا سکوت کرده اند.
کد خبر: ۱۴۲۲۴۲۸

به گزارش جام جم آنلاین، امیر قلعه نویی سرمربی تیم ملی فوتبال ایران ابتدای تمرین امروز با خبرنگاران درباره آخرین شرایط این تیم و همچنین دیدار با بلغارستان و بازی پیش رو مقابل آنگولا صحبت کرد که در ادامه می‌خوانید:

او درباره برد یک بر صفر ایران مقابل بلغارستان در دیدار تدارکاتی گفت: بلغارستان قدرت نزول کرده فوتبال اروپا بود. در گذشته ستاره‌های بسیار بزرگی داشته، الان دنبال برنامه‌ریزی خوب و جوان‌گرایی است تا به گذشته خود بازگردد. از میزبانی آن‌ها نیز باید نهایت تشکر را داشته باشیم.

سرمربی تیم ملی ایران درباره عملکرد شاگردان خود در این دیدار افزود: این بازی دستاوردهای خیلی خوبی برای ما داشت. به نتیجه اصلاً کار ندارم ولی نوع بازی، بازی هجومی، ساختار دفاعی، نخوردن گل و اینکه به آن‌ها موقعیت آنچنانی ندادیم یکی از نکات مهم بازی بود. تنها ایرادی که من از بازیکنان گرفتم و امروز هم در جلسه گفتم، نگرش ما نسبت به موقعیت‌هایی که به دست می‌آوریم. آن را باید عوض کنیم. اولین موقعیت شاید آخرین موقعیت ما باشد و نهایت استفاده را داشته باشیم.

قلعه نویی با وجود برد اقتصادی مقابل بلغارستان و تأکیدی که خود با بیان جمله «اصلا نتیجه اش مهم نیست» داشت، بار دیگر فرصت تاختن به منتقدانش را پیدا کرد و گفت: اولین بازی که داشتیم با روسیه و کنیا بود. خیلی‌ها انتقاد کردند. دیگر بازی آسان در فوتبال دنیا نیست. ایتالیا مساوی می‌کند و آلمان شکست می‌خورد. اوکراین با انگلیس مساوی کرد. دوستانی که آن حرف‌ها را می‌زدند نمی‌دانم چرا سکوت کرده‌اند که البته از روی دشمنی بود.

سرمربی تیم ملی ایران افزود: قطر را ببینید. با همه امکانات و ارتباطاتی که دارد، مشکل مالی ندارد اما با کنیا و روسیه هم بازی می‌کند. نمی‌دانم چرا آقایان سکوت کرده‌اند. برای زدن امیر قلعه‌نویی به مملکت خودتان ضربه نزنید. دنبال کمک به تیم ملی باشید. بهانه نیاورید که چرا با روسیه و کنیا بازی کردند. در آن زمان توانستیم آن کار را کنیم.

او درباره برد پرگل چهار بر یک ژاپن مقابل آلمان در دیداری دوستانه گفت: بخشی از این اتفاق خوشحالم می‌کند که تیم‌های آسیایی به برتری دست می‌یابند، ولی بخش دیگر ما را هُشیار می‌کند. آنها از ۲۰، ۲۵ سال گذشته برنامه‌ریزی کرده اند. فقط برای تیم‌های بزرگسال برنامه‌ریزی نمی‌کنند. ازبکستان نیز در رده‌های پایه برنامه‌ریزی می‌کند. با این حال من قبلاً حرفی زدم و الان هم می‌گویم؛اگر عربستان برای لیگ کشورش امثال کریم بنزما را می‌آورد، برای ساختارسازی و پیشرفت فوتبالش است.

قلعه نوعی تاکید کرد: ما این بازیکنان را در لیگ داریم و فقط باید به پایه‌ها توجه کنیم تا عقب نمانیم. فوتبال است و ببینیم خدا چه می‌خواهد. ما بازیکنان بزرگی داریم و تیم ملی در حال پیشرفت است. بردن بلغارستان در زمین خودش کار سختی بود و آسان نبود، ولی باید قبول کنیم ژاپن در پیشرفت از ما جلوتر است.

سرمربی تیم ملی فوتبال که وعده جوانگرایی در تیم ملی ایران را داده بود در خصوص این موضوع تاکید کرد: می‌دانستم این سؤال را می‌پرسید. تغییرات باید شیب ملایم داشته باشد. دو هافبک جوان‌ مصدوم شدند و چند بازیکن را نیز در اختیار تیم امید قرار دادیم. این بازیکنان می‌توانند در آینده نزدیک به تیم ملی بزرگسالان کمک کنند. حتماً دنبال تغییرات هستیم، ولی تا زمانی که بازیکنان بزرگ به تیم ملی بتوانند کمک کنند، از آنها استفاده می‌کنیم.

او یادآور شد: رونالدو در تیم ملی پرتغال چند ساله است؟ آیا او بازی نمی‌کند؟! باید به فکر جایگزین باشیم و از اردوهای گذشته شروع کرده‌ایم. باز هم تأکید می‌کنم ما در سال ۲۰۰۶ نیز این کار را کردیم و خیلی‌ها جایگزین بازیکنان تیم ملی بزرگسال شدند.

قلعه نویی به درخشش سامان قدوس اشاره کرد و گفت: باید به افکار گذشته‌ام برگردم. برخی از دوستان با دشمنی و عنادی که داشتند می‌گفتند قلعه‌نویی دنبال بازی مستقیم است و الان باید جواب‌شان را بدهم. من هر تیمی که می‌گرفتم به جای یک هافبک بازیساز با دو هافبک بازیساز بازی می‌کردم. با مجتبی جباری و جان‌واریو چطور می‌توانید بازی مستقیم انجام دهید یا با محرم نویدکیا و جان‌واریو یا کرار جاسم و سروش رفیعی؟!

وی خاطرنشان کرد: از زمانی که مسئولیت تیم ملی را قبول کردم دنبال پلن دوم با سامان قدوس بودم. قدوس ۳۰، ۴۰ درصد توانایی‌اش را به نمایش گذاشت، چون مدتی از تمرینات گروهی دور و همچنین از نظر روحی و روانی عقب بود، وگرنه توانایی‌هایش بیشتر است.

او درباره زمان ثبات در ترکیب تیم ملی گفت: مربی ژاپن گفت این کشور می‌تواند به‌صورت همزمان، سه تیم ملی داشته باشد. ما هم می‌توانیم به‌صورت همزمان دو تا سه تیم ملی داشته باشیم. نفراتی داریم که با تغییرات صورت گرفته، می‌توانند کیفیت مورد نظر ما را انجام بدهند. با ۲۴ تا ۲۵ بازیکن به شاکله خودمان رسیده‌ایم و تغییر آنها در زمین، تأثیر چندانی ندارد.

سرمربی تیم ملی فوتبال با بیان اینکه بازیکنان خوبی در لیگ‌های خارجی و داخلی داریم و لیگ برتر قوی شده است، گفت: با وجود ناراحتی که از حذف استقلال داریم، امیدوارم باشگاه‌های ایرانی نتایج خوبی در لیگ قهرمانان آسیا بگیرند و رضاییان و بیرانوند نیز سلامتی خود را کسب کنند. کادر فنی در اردوها توجه بیشتری به لیگ داشته و لژیونرهای زیادی به لیگ برتر بازگشتند.

قلعه نوعی درباره اردوهای بعدی تیم ملی ایران برای جام ملت های آسیا تصریح کرد: ابتدا تورنمنت اردن و سپس مرحله مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶ را پیش رو داریم. برنامه ما تکمیل است. از روز ۱۸ دی هم برای شرکت در جام ملت‌های آسیا باید در قطر باشیم.

سرمربی تیم ملی با تمجید از نقش باتجربه های تیم نظیر طارمی و جهانبخش تصریح کرد: برخی بازیکنان هم فنی هستند و هم وزن نفراتی که از آنها اسم بردید، همین شرایط را دارند. بزرگ‌تری به این است که بازیکنان بیشتر تلاش و با کیفیت بیشتری بازی کنند.

سرمربی تیم ملی ایران درباره دیدار دوستانه روز سه‌شنبه مقابل آنگولا گفت: تیم آسانی در فوتبال نداریم و آنگولا دو شب پیش با یک تساوی، به جام ملت‌های آفریقا صعود کرد. ۲۵ بازیکن تقریباً در یک سطح داریم و شاید جابجایی کمی داشته باشیم، اما دیگر بازی دوستانه نداریم. به بازی با آنگولا به‌ عنوان دیداری فکر می‌کنیم که وارد قطر شده‌ایم و با این انگیزه بازی می‌کنیم.

قلعه‌نویی درباره مصدومیت علیرضا بیرانوند و رامین رضاییان یادآور شد: بد شانسی است در زمانی که در تیم ملی بودیم، بیرانوند دو مرحله مصدوم شد. تا درباره مصدومیت بیرانوند به من گفتند، گفتم او را تعویض کنید. سلامتی بازیکنان برای کادر فنی تیم ملی خیلی مهم است و درمان بیرانوند را از همان زمان شروع کردیم. حدود ۳۰ دقیقه پیش با او صحبت کردم و مراحل درمانی این بازیکن به‌خوبی پیش می‌رود. بیرانوند خیلی امیدوار بود.

سرمربی تیم ملی فوتبال در این باره که به نظر می‌رسد از عملکرد تیم ملی ایران در بازی‌های دوستانه رضایت دارد، اظهار داشت: توقع ما بیشتر است، اما زمان کمی داریم. یک مربی بین دو جام جهانی زمان می‌خواهد تا افکار تاکتیکی خودش را پیاده کند. تاکنون شش ماه هم نشده که آمدیم، اما نسبت به زمانی که مسئولیت تیم ملی را پذیرفتیم، پیشرفتِ حاصل شده قابل قبول است. با این حال از ایده‌آل‌ها و مسائل تاکتیکی مد نظر خودمان فاصله داریم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها